עורך דין פשיטת רגל יבנה

 

הליך פשיטת רגל מגיע לאחר שאדם נקלע לקשיים ולא מצליח לשלם את חובותיו

היתרון בהליך פשיטת הרגל הוא בריכוז כל הליכי החובות והדרישות לתיק אחד ולהליך אחד הליך פשיטת הרגל מספק פתרון של מטריית הגנה לחייב מפני הנושים

מחפש עורך דין מומלץ לפשיטות רגל ביבנה?



 

 

לחיפוש עורכי דין מומלצים בתחום פשיטת רגל לפי ערים לחצו כאן

 
 

דוגמא לפסק דין לפשיטות רגל ביבנה

פשיטת רגל בגלל חוב לעיריית יבנה

 
תום לב ושיתוף פעולה מצד החייב בהליך פשיטת רגל הינו אחד מהדברים החשובים ביותר במסגרת ההליך, פסק הדין להלן ממחיש זאת בצורה הטובה ביותר:
 

 
תושב יבנה הגיש בקשה למתן צו כינוס ולהכרזתו כפושט רגל בגלל חוב לעיריית יבנה.
 

נטען כי החייב הוא בן אדם נכה שעבר ניתוח וכעת הוא לא מסוגל להתפרנס ומתקיים מקצבה של ביטוח לאומי.
 

תום לב ושיתוף פעולה מצד החייב בהליך פשיטת רגל

תום לב ושיתוף פעולה מצד החייב בהליך פשיטת רגל

 

האם אי שיתוף פעולה מצד החייב יביא לביטול ההליך?

 
החייב לא ציין בטופס ממתי החובות, הוא רק אישר שהגיש בקשה לפשיטת רגל בעבר, אולם לא ציין בבקשתו פרטים נוספים בעניין זה על אף שהתבקש לעשות כן.
 
לשאלה האם הוא הוכרז בעבר כפושט רגל ציין “כן” וגם שם לא הוסיף פרטים כפי שנדרש.
 
החייב צירף לבקשתו מכתב התראה מטעם העירייה, כמו כן צורפה אזהרה מתיק הוצאה לפועל על חוב לבנק בה צוין כי ניתן נגדו פסק דין.
 
בצו הכינוס נקבע כי על החייב לשלם תשלום חודשי בסך של 400 ₪ לחודש.
 
המנהל המיוחד הגיש קשה למתן הוראות ובה המלצה לביטול ההליך.
 
בבקשתו ציין המנהל המיוחד כי החייב לא שילם ארבעה תשלומים , צבר פיגורים ואינו מגיש דוחות כנדרש ועל כן ולנוכח ניצול התיק לרעה הוא מבקש לבטל את ההליך.
 
הבקשה הועברה לתגובה, עורך הדין של החייב הגיש בקשה להארכת המועד להגשת תגובה, ובתגובה שהוגשה נטען כי החייב הסיר את מחדליו והתחיל לשתף פעולה.
 

ניצול תיק פשיטת רגל לרעה

ניצול תיק פשיטת רגל לרעה

 

מה טען החייב ?

 
עורך הדין של החייב טען בדיון בבית המשפט כי החייב הגיש את בקשתו השנייה לפשיטת הרגל בעצמו ללא ייצוג.
 
עוד נטען כי לא מבטלים את ההליך בגין ארבעה פיגורים בלבד ואם יבוטל התיק יוביל הדבר למעמסה מיותרת על הציבור ועל משלם המיסים.
 
כן נטען כי ככל שבית המשפט יתיר לחייב, אזי הוא ישלם את סכום הפיגורים לעיריית יבנה בהקדם האפשרי , ומה גם שזה סוג המקרים ש בהם נוהגים בתי המשפט לתת הפטרים לאלתר, ובכל מקרה לא יהיה מנוס מפתיחת הליך חדש, בין אם בעוד שבוע ובין אם בעוד שלוש-ארבע שנים.
 

טענות לחוסר תום לב מצידו של החייב

 

עורך הדין מטען המנהל המיוחד טען מנגד כי החייב נטל הלוואה מהבנק, רכש רכב, מכר את הרכב, ולדבריו קיבל לידיו סכום כספי לא מבוטל.
 
עוד צוין כי אם היה לחייב קושי לקבל נתונים נוספים מהבנק, היה עליו לפנות למנהל המיוחד כדי שיטפל בכך , שכן החייב הוא שנושא באחריות להמציא מסמכים ולהניח את דעתו של המנהל המיוחד לגבי יצירת חובות בתום לב, קל וחומר בעת שהחייב היה מיוצג בהליך בידי עו”ד שמונה מטעמו.
 

פשיטת רגל בגלל חוב לעיריית יבנה

פשיטת רגל בגלל חוב לעיריית יבנה

מה החליט בית המשפט ?

 
בית המשפט ציין כי החייב אשר היה מיוצג בידי עורך דין גם לא טרח לחפש את כל האסמכתאות שנמצאות ברשותו כדי לבסס את תום ליבו בהליך , והחל לפעול בנדון רק ימים ספורים לפני מועד הדיון לאחר שהמנהל המיוחד הגיש בקשה לביטול ההליך.
 
החייב שהיה מיוצג בידי עו”ד הבין כי היה חשוב לבסס מה נעשה עם כספי ההלוואה שקיבל מהבנק , אולם במקום לבקש לדחות את מועד הדיון לצורך מתן צו לבנק לקבל מסמכים נוספים , בחר לטעון כי ראוי לתת במקרים כאלה הפטר לאלתר , וכי בית המשפט מתבקש לתת לחייב הזדמנות נוספת להסיר את מחדליו.
 
עוד הוסיף בית המשפט כי חייב שנמצא בהליך פשיטת רגל שני אינו צריך להגיע למצב שבו הוא צריך שהות נוספת לתיקון מחדליו.
 
חייב כזה כבר יודע היטב כי עליו לשלם את כל התשלומים החודשיים במועד ולא במקבצים, בסכומים גבוהים ובגלים כפי שנעשה כאן, וכי עליו להמציא דוחות כנדרש בצירוף אסמכתאות.
 
גם מדברי ב”כ החייב עולה כי החייב לא צירף מסמכים ואסמכתאות לדוחותיו , למעט בקשר לאוכל ולנסיעות. ברי כי היה על החייב להמציא את כל האסמכתאות במלואן והוא לא עשה כן.
 
אי לכך בית המשפט החליט לבטל את הליך פשיטת הרגל.
 

 
 

זקוק לעזרה?

לפנייה לעורך דין מומחה בפשיטת רגל ביבנה – לחצו כאן